U saradnji kompanije Heliant i Doma zdravlja Zvezdara uspešno je realizovan projekat „Heliant telemedicina za domove zdravlja“, u okviru programa GovTech Fonda za inovacionu delatnost. Projekat je sufinansiran od Fonda, uz podršku Ministarstva nauke, tehnološkog razvoja i inovacija Republike Srbije, sa ciljem unapređenja zdravstvene zaštite i lakšeg pristupa medicinskim uslugama, posebno za decu i školsku populaciju. 

 

Rešenje predstavlja nadogradnju sistema telemedicine u KBC-u Zvezdara, koji već pruža podršku pacijentima sa inflamatornim bolestima creva putem video konsultacija. 

Uvođenjem elektronskog telezakazivača omogućeno je jednostavno i efikasno zakazivanje pregleda putem interneta, što dodatno smanjuje administrativno opterećenje i olakšava pristup lekarima, naročito u udaljenim sredinama. Ovaj sistem smanjuje potrebu za ličnim dolaskom u zdravstvene ustanove, čineći zdravstvenu zaštitu dostupnijom i fleksibilnijom.  

Sistem je u potpunosti integrisan u postojeće radne procese i usklađen sa najvišim standardima zaštite podataka. Lekarima omogućava obavljanje trijaže, savetovanje o vakcinaciji i prevenciji, praćenje hroničnih bolesti kod dece, kao i sprovođenje kontrolnih pregleda porodilja i mladih majki, naročito u ambulantama u kojima specijalisti nisu svakodnevno prisutni. 

Ovim projektom Dom zdravlja Zvezdara potvrđuje svoju posvećenost modernizaciji zdravstvenih usluga i prilagođavanju savremenim potrebama građana. Rešenje ima potencijal za širu primenu u zdravstvenom sistemu širom Srbije, a video konsultacije su samo jedan od načina na koji telemedicina doprinosi boljoj i dostupnijoj zdravstvenoj zaštiti. 

 

Kako funkcioniše telemedicinski pregled?

 

Proces započinje time što pacijent pristupa telezakazivaču, gde unosi podatke za verifikaciju kako bi se potvrdilo da ima izjavu o izabranom lekaru u okviru Heliant informacionog sistema. Nakon uspešne verifikacije, pacijent popunjava formular u vezi sa svojim zdravstvenim stanjem i zakazuje termin za pregled.

Pregled se zakazuje u okviru Heliant informacionog sistema, dok pacijent istovremeno dobija mejl sa linkom ka zakazanom pregledu. Sam pregled se potom obavlja putem video poziva u dogovorenom terminu, čime se omogućava direktna komunikacija između pacijenta i lekara.

Po završetku pregleda, pacijent putem mejla prima izveštaj. Na taj način, ceo proces telemedicinskog pregleda uspešno se realizuje kroz digitalnu razmenu informacija i video konsultaciju.

 

 

Proces telemedicinskog pregleda