Od marta ove godine, kada su potpuno integrisani informacioni sistemi kompanije „Heliant“ u Domu zdravlja Srpska Crnja, ova važna zdravstvena ustanova u zapadnom delu Banata radi brže i efikasnije, dok je broj grešaka drastično smanjen, ističe direktorka DZ, dr Danica Vučurević Đukin.

 

Dom zdravlja koristi zdravstveni informacioni sistem Heliant, poslovni sistem Moneo i laboratorijski Infolab LIS.

Prema rečima direktorke DZ, odlučili su da ih uvedu krajem prošle godine, kada su ustanovili određene probleme u poslovanju, koje nisu mogli da reše sa programom u kome su radili prethodnih 17 godina.

„Programi kompanije „Heliant“ su mnogo jednostavniji i transparentniji, u njima se može videti kako su nastale greške. Programi i sami onemogućavaju pravljenje grešaka. Tako da je kontrola rada zaposlenih, kao i toga kako se vodi magacin, na mnogo višem nivou“, objasnila nam je dr Vučurević Đukin.

Ona napominje da su ljudske greške sastavni deo posla, „ali je dobro kada ti softver pomaže da te greške uvidiš i ne dozvoljava da napraviš sledeći korak, već te vraća da najpre taj propust ispraviš“.

Dr Vučurević Đukin kaže da su se u početku, kada je trebalo uvesti nove informacione sisteme, svi u DZ bunili.

„Navikli smo se da radimo na stari način i sve nam je delovalo komplikovano, ali smo se svi za dva-tri dana navikli i prilagodili. Sada već jedni drugima pomažemo, ukazujemo gde su nastale greške i kako da se isprave. Vidimo da sada imamo više mogućnosti da dođemo do određenih podataka“, kaže direktorka Doma zdravlja Srpska Crnja, plastično objašnjavajući promenu. „Kao kada dobijete novi telefon. Sve vam je novo pa ne možete da se snađete, ali na kraju shvatite koliko je bolji od starog“.

Mogu da vidim kako cela ustanova radi bolje. Sada sve bolje kontrolišemo, samim tim više uštedimo, pa i očekujemo da nas država za to finansijski nagradi“, kaže dr Danica Vučurević Đukin, koja ističe da je posao olakšan i iz ugla lekara.

„Ja i dalje radim kao lekar, pišem terapije, pregledam pacijente. Vidim da rad u Heliant programu mnogo olakšava posao lekarima – lakše nađem upute specijalisti, rezultate pregleda, putne naloge…“

Za medicinske sestre i osoblje je povoljnije i to što je sada sve integrisano, najveći deo „papirologije“ više ne postoji, ne mora mnogo rukom da se piše. Uz sve to, izveštavanje ka Republičkom fondu je pojednostavljeno, u dva-tri klika.

Direktorka Doma zdravlja Srpska Crnja predlaže i sledeći korak – da se integrišu sve zdravstvene ustanove, na nivou cele Srbije. To bi bilo savršeno za pacijente, da ne moraju da idu okolo i skupljaju papire gde god da se leče.

„Uz pomoć Heliant sistema pacijenti ne moraju da idu, kao što su navikli, da uzmu rezultat – on je već u elektronskoj formi kod doktora. Pacijenti su navikli po starom, da odu u laboratoriju, vole i dalje da imaju nalaze na papiru. Ali rezultat je već kod njihovog lekara, i ako im već treba papir može on da im štampa“, kaže dr Danica Vučurević Đukin, direktorka Doma zdravlja Srpska Crnja, koja naglašava i to da, kad god imaju neki problem, čuju se sa ljudima iz kompanije „Heliant“, koji to brzo reše.