Heliant

24.05.2019.

DZ Stara Pazova: Više pacijenata posle uvođenja Infolab LIS

Milica Adamović, načelnica laboratorije u Domu zdravlja Stara Pazova, kaže da posle uvođenja Heliant Infolab LIS brže rade, smanjena je mogućnost greške i mogu da prime svakog dana više pacijenata.

 

Informacioni sistem Infolab LIS je u Laboratoriji Doma zdravlja „Dr Jovan Jovanović Zmaj“ u Staroj Pazovi zaživeo u martu, pošto je prethodno, početkom ove godine, u ovoj zdravstvenoj ustanovi instaliran Heliant Health.

 

U ovoj laboratoriji, pre uvođenja Infolab LIS, nije korišćen nijedan informacioni sistem. Pošto su se odlučili da ga uvedu, najpre su se informisali u drugim laboratorijama zdravstvenih ustanova koje su ranije koristile Heliantov softver.

 

Konačnu odluku su doneli kada su videli da su u drugim domovima zdravlja bili zadovoljni Heliantom.

 

Infolab LIS dobro funkcioniše – brže završavamo isti posao u laboratoriji, smanjena je mogućnost da negde pogrešimo i možemo da primimimo svakog dana više pacijenata, kaže za heliant.rs Milica Adamović, načelnica laboratorije u Domu zdravlja Stara Pazova.

 

Efikasniji rad sa pacijentima

 

– Uvođenje bar koda, na kome postoje svi podaci o pacijentu, omogućava da ti podaci ne moraju ponovo da se kucaju.

 

I sam prijem pacijenata je ubrzan. Kada se ujutro pacijent javi na šalter, program ih pronađe u kompjuteru, pronađemo njihov uput, odštampamo bar kodove (koji se lepe na epruvete), tako da oni brzo mogu da završe i ranije odu kući.

 

Kada pacijenti dođu u laboratoriju, gde vade krv, taj proces je takođe ubrzan – i zavođenje pacijenata u protokol, obeležavanje epruveta – a onda se i rezultati šalju elektronski kod njihovog lekara.

 

Kako su umreženi aparati na kojima radimo, mi ne moramo, kao ranije, ručno, uz pomoć tastature, da ukucavamo podatke o njemu, i da zadamo koje mu analize trebaju, već se sve te informacije čitaju sa bar koda na epruvetama.

 

Ranije smo morali da ručno ukucavamo rezultate, pa da proveravamo da li smo ih dobro uneli. Sada, kada ih program prebaci, mi samo proveravamo da li su ti rezultati OK, da li neka analiza eventualno treba da se ponovi ili ne.

 

Kada utvrdimo da je sve u redu, te podatke sačuvamo i oni odlaze direktno u karton lekara, koji u roku od par minuta mogu da vide rezultate. Tako da možemo da brže završimo sa rezultatima svih pacijenata koji su tokom dana primljeni.

 

Manja mogućnost greške

 

– Pošto više ne ukucavamo podatke ručno u kompjuter, mogućnost greške je mnogo manja. Samo treba da se pravilno obeleži epruveta i aparat ne može pogrešno da prebaci rezultat. Tako da više ne dolazi do toga da neko zaboravi da ukuca zarez ili decimalu, što je u ovakvim analizama veoma važno.

 

Lekari, kojima rezultati stižu, se nisu žalili niti prijavili bilo kakav problem. Kada im dođe pacijent, oni otvore njegov elektronski karton, tako da sve rezultate laboratorijskih analiza mogu da vide na svom kompjuteru.

 

Umreženi sa Novom Pazovom i Starim Banovcima

 

– Imamo laboratorije i u Novoj Pazovi i Starim Banovcima, koje su sada umrežene u jedinstven Heliantov informacioni sistem, tako da mi možemo da vidimo njihove rezultate, kao i oni naše.

 

Kada mi uradimo analize, oni automatski dobijaju rezultate, koje više ne moramo da šaljemo po vozaču, kao što smo ranije radili.

 

Programeri Helianta brzo reaguju

 

Imamo dobar kontakt sa programerima iz Helianta, koji brzo reaguju ako ne možemo da rešimo neki problem. Isto tako oni izmene ono što mi primetimo da nam ne odgovara u radu.

 

Na početku, kada smo uvodili novi sistem, oni su menjali sve što nam nije odgovaralo ili popravljali ono što iz nekog razloga nije funkcionisalo.

 

Prilagođavanje na početku je bilo teško, prve dve-tri nedelje, pošto smo uvodili za nas potpuno novi informacioni sistem. Ali posle jedno mesec dana je sve leglo i počelo da glatko funkcioniše –  kaže za heliant.rs načelnica laboratorije Doma zdravlja u Staroj Pazovi, Milica Adamović.