Na prvom mestu, lekari od digitalizacije očekuju da dobiju jedinstveni eKarton pacijenta sa istorijom bolesti i da se ustanove umreže radi efikasnijeg protoka informacija. Istraživanje NALED-a o zadovoljstvu zdravstvenim sistemom pokazalo je da građani nisu dovoljno informisani o elektronskim uslugama u zdravstvu.

 

Istraživanje NALED-a pod nazivom „Zadovoljstvo zdravstvenim sistemom i kako ga unaprediti“, koje je predstavljeno prošlog petka, pokazalo je da je polovina građana Srbije zadovoljna kvalitetom usluga u državnim zdravstvenim ustanovama.

Rezultate su u prostorijama NALED-a predstavili Marija Vranjanac, istraživačica IPSOS-a, i Miroslava Krstić, menadžerka za regulatornu reformu u domenu zdravstva (NALED).

Učesnici istraživanja su istakli lošu organizaciju, nedostatak kadrova i nedovoljnu motivisanost zdravstvenih radnika kao najvažnije probleme.

Veliki poziv na akciju dolazi od saznanja da je više od polovine ispitanih građana moralo da nosi prethodnu zdravstvenu dokumentaciju u papiru što će se značajno promeniti digitalnim povezivanjem zdravstvenih ustanova.

I lekari koji su učestvovali u istraživanju istakli su da i do 40% radnog vremena posvećuju radu na medicinskoj dokumentaciji, koju uglavnom vode u papirnoj formi. Od digitalizacije na prvom mestu očekuju da dobiju jedinstveni eKarton pacijenta sa istorijom bolesti, kao i da se ustanove umreže na sva tri nivoa zdravstvene zaštite radi efikasnijeg protoka informacija.

Mali deo zdravstvenih ustanova (14%) omogućio je lekarima korišćenje telemedicine, iako 82% njih tvrdi da bi koristilo telemedicinu ukoliko bi im bilo omogućeno. Većina lekara smatra da bi im dodatne obuke za korišćenje digitalnih servisa bile veoma korisne.

 

 

Ministarka zdravlja, prof. dr Danica Grujičić, koja je, zajedno sa Vukašinom Radulovićem, predsednikom Saveza za zdravstvo u okviru NALED-a, analizirala ovo istraživanje – ocenila je da su rezultati objektivni. Ona smatra da su bolja organizacija, manje papirologije, brže zakazivanje pregleda, nabavka opreme i povećanje plata prioriteti za unapređenje sistema.

Građani nisu dovoljno informisani o elektronskim uslugama u zdravstvu, pokazalo je istraživanje. Blizu tri četvrtine građana smatra da je dalji proces digitalizacije koristan i da je najviše potrebno bolje informisati javnost o postojanju i prednostima elektronskih usluga.

Prioriteti NALED-a i njegovog Saveza za zdravstvo poklapaju se sa stavovima građana i lekara, istakla je programska direktorka NALED-a, Jelena Bojović. Osim razvoja jedinstvenog elektronskog kartona, ključan korak u digitalizaciji sistema će biti povezivanje svih ustanova i lekara specijalista, kaže ona.

Istraživanje NALED-a i IPSOS-a sprovedeno je uz podršku projekta E-zdravlje, koji u više od 20 zemalja širom sveta, među kojima i u Srbiji, finansira Američka agencija za međunarodni razvoj (USAID).