Heliant

15.10.2019.

Aplikacija MojRA: Pomaže i obolelima od reumatoidnog artritisa i njihovim lekarima

Predstavljanje aplikacije MojRA (Foto: Aleksandar Letić Leta) Foto: Filip Maljković
Predstavljanje aplikacije MojRA (Foto: Aleksandar Letić Leta) Foto: Filip Maljković

 

Na Godišnjem kongresu Udruženja reumatologa Srbije (UReS) i Udruženja obolelih od reumatskih bolesti Srbije (ORS) od 20. do 23. septembra u Nišu, Heliant je predstavio novu aplikaciju MojRA, namenjenu onima koji boluju od reumatoidnog artritisa (RA).

 

Aplikacija MojRA, koju je Heliant razvio u saradnji sa Udruženjem obolelih od reumatskih bolesti Srbije (ORS), interaktivno je predstavljena pacijentima, članovima ORS-a, u okviru simpozijuma „Kvalitet života obolelih od reumatskih bolesti“, kao i reumatolozima, članovima URES-a, u okviru simpozijuma „Medicina u digitalno doba – Reumatologija 2.0“.

Aplikacija će biti od velike koristi i pacijentima i lekarima. Oboleli od reumatoidnog artritisa će na veoma jednostavan i pregledan način, moći da zabeleže i čuvaju podatke o važnim trenucima u toku lečenja, tako da će prilikom svake naredne posete lekaru moći lakše i preciznije da opišu šta se u međuvremenu sa njihovom bolešću događalo.

 

Dr Mirjana Lapčević, predsednica Udruženja ORS, kaže za heliant.rs da je aplikacija MojRA korisna zato što omogućava pacijentu da u realnom vremenu unese sve promene u vezi sa bolešću koje smatra da su od značaja da saopšti lekaru prilikom kontrolnog ili vanrednog pregleda.

 

„Tako se neće zaboraviti podaci, koji su veoma bitni. Ako ostanu nezabeleženi, lekaru se ne bi reklo sve ono što se dogodilo između dve kontrole“, ukazuje dr Lapčević.

 

Sa druge strane, lekar može preko aplikacije da se u pravom smislu informiše o stanju pacijenta, takođe u realnom vremenu, tako da će uz pomoć aplikacije MojRA njihova komunikacija prilikom pregleda biti sadržajnija – kvalitetnija.

 

„Na taj način će se“, ističe dr Lapčević, „uštedeti vreme za pregled tokom koga bi komunikacija bolesnik-lekar bila sadržajnija, fokusirana na rešavanje pacijentovih problema i poboljšanje privrženosti lečenju (poboljšanje adherence) što bi doprinelo poboljšanju kvaliteta zdravstvene zaštite, očuvanju radne sposobnosti i poboljšanju kvaliteta života u vezi sa zdravljem. Na taj način će pregled biti kvalitetniji i za pacijenta, ali i za lekara“.

 

Na Kongresu je predstaljen i takozvani „Charger“, registar pacijenata obolelih od reumatskog artritisa, koji je Heliant razvio u saradnji sa Udruženjem reumatologa Srbije.

 

Prema rečima dr Lapčević, taj registar Srbiji nedostaje. Ona ukazuje da je, na primer, u Sloveniji ili Hrvatskoj procedura propisivanja biološke terapije obolelima od RA takva da minimalno „troši“ vreme i lekara i pacijenta, te da nema bespotrebnog upućivanja pacijenata na hospitalizaciju da bi dobili lek.

 

„Kada imamo aplikaciju MojRA, povezanu sa registrom, nema potrebe za komisijom za biološku terapiju, čak nema potrebe ni za konzilijarnim pregledom, smanjio bi se broj hospitalizacija zbog biološke terapije, kao što se to u svetu radi. Sigurno je da bi to rezultiralo velikom uštedom i zato što bi se smanjila i potreba za novim zapošljavam srednjeg kadra i doktora, kao i odsustvovanje pacijenata s posla, bespotrebno gubljenje vremena, plaćanje putnih troškova, bolovanja, bolničkih dana… Smanjili bi se ukupni troškovi oko biološke terapije, a pacijenti bi bili u situaciji da lagodnije preuzimaju terapiju“, naglašava dr Lapčević.

 

Gostima Kongresa su predstavnci Helinta detaljno predstavili aplikaciju na štandu ORS-a, gde su mogli da pogledaju video o njenom korišćenju.

 

Naravno, MojRA čuva sve podatke koji se na njoj nalaze, tako da im niko drugi ne može pristupiti. Podaci se mogu videti samo na telefonu pacijenta, ne mogu se videti na internetu, niti im bilo koji drugi korisnik iste aplikacije može pristupiti.

 

Aplikaciju MojRA možete preuzeti sa Google Play store-a: Набавите на Google Play

 

Uskoro će biti završena aplikacija i za uređaje sa Apple operativnim sistemima.

 

 

 

Šta sve aplikacija sadrži:

 

1) Pacijenti beleže stanje zglobova, tako što klikom na sliku koja prikazuje delove tela mogu da označe bolne i otečene zglobove, kao i da procene svoje celokupno stanje,

 

2) unose podatke vezane za jutarnju ukočenost, zamor, neraspoloženje, intenzitet bolova u raznim zglobovima…,

 

3) unose podatke vezane za pogoršanja bolesti kroz evidenciju simptoma,

 

4) unose lekove koje koriste u lečenju…

 

Koliko je aplikacija praktična i jednostavna za korišćenje se može videti na snimcima ekrana aplikacije koja se može skinuti na Google Play store-u.