Povodom uvođenja informacionog sistema kompanije Heliant u Univerzitetski klinički centar Niš, na Televiziji Belami je gostovao Vukašin Radulović, jedan od osnivača kompanije, koga je voditeljka emisije predstavila kao kreatora softvera koji pomaže pacijentima i lekarima da efikasno, jednostavno i bez suvišne „papirologije“ prate proces lečenja.

 

Uskoro i u Nišu, kao i u 270 zdravstvenih ustanova u Srbiji i regionu koje koriste informacione sisteme kompanije Heliant, neće biti gomila papira koje pacijenti nose lekarima, dok će medicinski stručnjaci raditi brže i efikasnije. Medicinski stručnjaci će dobiti i mnoštvo korisnih podataka o lečenju na osnovu kojih će moći da produbljuju svoje znanje i rade na različitim istraživanjima.

Već sada, dok se, kliniku po kliniku, implementira softver kompanije Heliant u UKC Niš, više od 10.000 zapisa dnevno beleži se u bazu najvećeg zdravstvenog centra na jugu Srbije, sa oko 3.000 zaposlenih, koji opslužuju čitav region kome gravitira više od dva miliona ljudi.

 

– To znači da će ti zapisi biti dostupni lekarima u procesu lečenja prilikom svake sledeće posete pacijenta… Značajno je to što u ovom trenutku u Nišu napredujemo velikom brzinom i što ćemo polako to nošenje papira stavljati u zaborav, rekao je Radulović, podsetivši da je 21. vek – vek razmene podataka.

 

Vukašin Radulović kaže da su Ministarstvo zdravlja i rukovodstvo UKC Niš odlučili da se započne sa uvođenjem integrisanog informacionog sistema, na čemu Heliant radi „brzim koracima“. Medicinski stručnjaci, lekari i medicinsko osoblje sa zadovoljstvom prihvataju uvođenje softvera.

U ovom trenutku, ističe predstavnik Helianta, za manje od tri meseca obučeno je više od 1.000 ljudi, što je rekord ove kompanije koja 20 godina razvija informacione sisteme u zdravstvu.

 

Informacioni sistem Heliant je već instaliran u Kovid bolnicu u Kruševcu, koja je deo UKC Niš.

To je bio veliki test za kompaniju, kaže Radulović, za koga nije bilo dileme oko toga šta prvo treba uraditi u vreme pandemije – prioritet su bile kovid bolnice.

Heliant timovi su instalaciju informacionih sistema u Kovid bolnicu u Kruševcu radili u vreme kada je zdravstvena kriza bila na vrhuncu. Uspeli su da veoma brzo integrišu čitav sistem bolnice – od apoteke, laboratorije, svih odeljenja, stacionara, ambulante.

 

Bio je, kaže Radulović, to jedan ogroman test-poligon zato što je mnogo lekara iz Niša dolazilo u Kruševac i prolazilo trenažni proces.

To je dosta pomoglo i prilikom uvođenja softvera u UKC Niš – instalacija se tako brzo završava i zato što je dosta lekara već prošlo obuku u Kruševcu.

U centru celog procesa, naglašava predstavnik kompanije Heliant, je briga o pacijentu, kao i to da se zdravstvenim stručnjacima u pravo vreme i na pravom mestu serviraju njima potrebni podaci o procesu lečenja.

 

– Heliant je potpuno integrisan. To znači da se svaki korak u lečenju pacijenta beleži u Heliant i čini se dostupnim onima kojima je to potrebno – od nalaza i mišljenja lekara, operacionih lista, laboratorijskih nalaza, rendgenskih snimaka… apsolutno svaki korak u procesu zdravstvene zaštite, kaže Radulović, i podseća i na to da je sada automatizovano elektronsko fakturisanje ka Republičkom fondu za zdravstveno osiguranje.

 

Na pitanje da li to znači i da će lekari u Beogradu moći da vide zdravstvenu istoriju pacijenata iz Leskovca, Vranja, Niša ili Aleksinca, Radulović odgovara da će takva razmena podataka biti moguća, dok je već sada omogućena razmena podataka između dva korisnika.

 

Zaštita podataka o pacijentu i procesu lečenja je jedna od ključnih stvari na kojima radi Heliant, rekao je Radulović, gostujući na TV Belami. Informacioni sistemi ove kompanije su potpuno zaštićeni, u njima je svaka promena tokom korišćenja zapamćena, zna se ko može da mu pristupi i svaki korak koji u njemu je u njemu napravljen je zabeležen. „Heliant sve pamti“, kaže Radulović.

 

Niš je deo i jednog velikog evropskog projekta na kome radi kompanja Heliant, koji će prikupljati podatke iz najvećih evropskih zdravstvenih centara. Iz naše zemlje su izabrani Univerzitetski klinički centar Srbije u Beogradu i Univerzitetski klinički centar Niš, s ponosom ističe Radulović u intervjuu za Televiziju Belami.

 

On je napomenuo da su dva glavna cilja kompanije Heliant ove godine otvaranje predstavništava u Nišu i Podgorici, u kojoj Klinički centar Crne Gore takođe koristi informacione sisteme ove kompanije.